loading...

خبرنگار بهشت

اجتماع...فرهنگ...سیاست

بازدید : 507
پنجشنبه 7 آبان 1399 زمان : 14:40

قبل التحریر: صبر کردیم تا ببینیم واکنش‌ها به فرمان رهبر انقلاب و حکم شرعی‌شان از طرف افراد مختلف چه خواهد بود. امید داشتیم مدعیان ولایتمداری اول از همه با جان بپذیرند این حکم شرعی و ملی و انقلابی را و دیگران هم الگو گرفته از آنان در این اقدام صواب، ثابت‌قدم شوند و به ثواب برسند اما...
تحریر موضوع : "وقتش نشده کلاس‌های تفسیر رو تعطیل کنید و قدری حلقه اطاعت تشکیل دهید؟!" خیلی پسندیدم این جمله را که عزیزی خطاب به اصحاب توجیه گفته بود. آنانی که سخن صریح رهبر انقلاب را در غلط دانستن توهین به رئیس‌جمهور، توجیه و تفسیر آنچنانی می‌کنند. آن هم کلامی‌که چون برهان قاطع صریح‌المعناست. یکی می‌گوید"رهبری که مصداق برای این توهین‌ها تعیین نکرده‌اند."!! او "وقیح" خواندن روحانی و "اف بر تو باد" را مصداق توهین نمی‌داند و روحانی را "نازک نارنجی" می‌خواند. آن دیگری که ید طولایی- بخوانید زبان درازی- در بدگویی دارد و انگار از تکرار اعدام، کامش شیرین می‌شود هم از گفتار و رفتار "غلط" خود عذر نمی‌خواهد و به همین بسنده می‌کند که "تبعیت از فرامین الهی رهبر عزیز و ولی امرم را از اوجب واجبات میدانم" درحالی که میداند "عذرخواهی" از رفتار "غلط" اولین قدم در راستای تبعیت از منهج ولی‌امر است. بزرگ قوم که باید به قاعده تندگویان را بنشاند و بر آتشِ کلامشان آب بپاشد هم نه تنها چنین نکرد که با گفتنِ "از این پس حرف‌هایی که مردم به آنها می‌زنند و گلایه‌های مردم از مسئولان اجرایی را در سینه خود محفوظ می‌دارند و..." تاکید کرد از این پس "دولت را از طریق نقد صریح و دلسوزانه، نظارت و کنترل بر بودجه و اجرای قوانینی که معطل مانده است یا خلاف قانون عمل می‌شود به مجلس و مردم پاسخگو می‌کنند." یعنی شیوه‌ای که از اول باید بدان ملتزم می‌بودند. با این همه کلمات بار عذرخواهی نداشت که باید می‌داشت. باری، دیگرانی هم که – با عناوین مختلف و خود استاد خوانده - تند می‌گفتند و بد می‌نوشتند و توهین را جای نقد نشانده و لباس خیرخواهی پوشانده بودند هم سکوت کرده‌اند انگار مخاطب کلام صریح حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیستند! غافلند که مردم قد و قامت همه را دیده‌اند و امروز "نشسته راه رفتن"، باعث فراموشی نمی‌شود! امیدواریم این کلام معیار رهبر انقلاب را آویزه گوش و رسم‌الخط انقلابیگری بدانند مدعیان انحصاری انقلابیگری و ولایتمداری و هیچ‌کس زبان به توهین نگشاید و لب از انتقاد فرو نبندد که اولی زهر است و دومی‌- به‌رغم تلخی اولیه - شهد. دولتیان هم باید به همین رفتار، سلوک کنند و همه ما با رفتاری چنین، می‌توانیم کنار هم قرار بگیریم و تکلیف اصلی‌مان که خدمت به مردم است را به انجام رسانیم. کوته سخن این که عذرخواهی کنیم از غلط گفته‌ها و اشتباه رفته‌ها تا فرهنگ عذرخواهی در جامعه نهادینه شود و منیت‌ها را و بت‌شدگی‌هامان را بشکند. از یکدیگر بگذریم و ناشنیده و نادیده گیریم خیلی رفتار‌ها و همدیگر را ببخشیم و بالاتر از بخشش، فراموش کنیم بدی‌ها را تا خدای "کریم‌الصفح" همه ما را ببخشد و در ادامه راه، دست‌مان را بگیرد.
بعدالتحریر
بنده خدایی – ناظر به همین رفتارها - می‌گفت: نظامیان، سیاستمداران خوبی نمی‌شوند چنان که سیاسیون هم نمی‌توانند در عرصه نظامی‌موفق باشند. کاش هرکس به قواره خود در جایی بنشیند و یا تلاش کند در هر لباس و جایگاهی که قرار گرفت، اندازه آن بشود. این برای همه بهتر است و برای خود افراد، بهتر از بهتر. امیدواریم روزگار مسئولان بهتر شود تا برای بهتر شدن حال مردم تلاش را مضاعف کنند. چون به این باور داریم مثل همیشه می‌نویسیم؛ ان‌شاءالله!

جمهوری اسلامی‌/ شمـاره ۱۱۸۳۵ / چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ / صفحه 3 / خبر

http://jepress.ir/?newsid=242973

http://www.jepress.ir/archive/pdf/1399/08/07/3.pdf

http://www.jepress.ir/index.php?year=1399&month=08&day=07&category=3&

بیستم مهرماه روز بزرگداشت محمد حافظ شیرازی
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی